مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

1 - ان الذين عند الله الاسلام و ما اختلف الذين اوتوا الكتاب الا من بعد ما جاء هو العلم بغياً بينهم و من يكفر بآيات الله فان الله سريع الحساب.
سوره آل عمران آيه 17.
دينى كه همه پيغمبران مردم را به سوى آن دعوت كرده‏اند عبارت از خداپرستى و تسليم در برابر دستورات او است. و علماء اديان با آنكه راه حق را از باطل تشخيص مى‏دادند بواسطه تعصب و دشمنى زير بار حق نرفته هر يك راهى را پيش گرفتند؛ و در نتيجه اديان مختلف در روى زمين پيدا شده در حقيقت اين دسته از مردم به آيات خدا كافر شدند و خداوند بزودى سزاى اعمال آنان را خواهد داد.
2 - و من يبتغ غير الاسلام ديناً فلن يقبل منه و هو فى الاخره من الخاسرين.
سوره آل عمران آيه 79 ترجمه: هر كه جز دين اسلام دين ديگرى را طلب كند و پيرو آن گردد هرگز از وى پذيرفته نشده و در آخرت اهل نجات نخواهد بود.
3 - يا ايها الذين آمنوا ادخلوا فى السلم كافه و لا تتبعوا خطوات الشيطان انه لكم عدو مبين.
سوره بقره آيه 204.
اى مسلمانان در امور دينى همگى تسليم خدا شويد و چون شيطان دشمن آشكار شما است از او پيروى مكنيد و چيزى در دين كم و زياد ننمائيد.
4 - و اوفوا بعهدالله اذاعاهدتم و لا تنقضوا الايمان بعد توكيدها و قد جعلتم الله عليكم كفيلاً ان الله يعلم ما تفعلون.
سوره نحل آيه 93.
خلاصه ترجمه: اى مسلمانان اگر عهدى بستيد بعهد و پيمان خود وفا كنيد و بعد از آنكه سوگندهاى خود را محكم كرديد و خدا را در كار خود شاهد گرفتيد چون خدا به كارهاى شما دانا است، سوگند خودتان را نشكنيد. مقصود از آيه اينست كه مسلمان هر پيمانى را با خدا يا مردم ببندد بايد به آن عمل كند و نقض ننمايد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:دين از نظر قرآن, ] [ 8:39 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب